SÅDAN KØRER VI I HS6100

VI KØRER I TRE TRÆNINGSHOLD:

Træningshold 1 er til de mere rutinerede motionister og man kører  mandag, onsdag og lørdag. Træningen varierer fra gang til gang og kan indeholde, intervaltræning, distancetræning, træning i rulleskift mm. Til hver træning er der en kaptajn, som tilrettelægger og varetager træningen. Der køres typisk i 2-2½ time svarende til godt 60 km. Lørdage bliver der typisk kørt i to grupper. som kører henholdsvis ca. 2 timer og ca. 3 timer.

Træningshold 2 er et godt hold til motionister, der ikke ønsker at køre så langt eller til  nybegyndere. Der køres tirsdag og torsdage med en distance på mellem 30 og 40 km. Til hver træning er der en kaptajn, som tilrettelægger og varetager træningen.

Træningshold 3 er et hold til mere rutinerede motionister, der ønsker at træne målrettet og intensivt. Der køres hver tirsdag i 1-1½ time med intensivt intervaltræning i form af “holdløb”, “bakkespurter”, “skiltespurter” osv. Træningen gennemføres kun ved 5 eller flere deltagere. Tilmelding foretages fra gang til gang via facebook opslag – træningen er åben for alle.

Se træningstider her…

MAX 15 I GRUPPEN

Af sikkerhedsmæssige grunde, må en gruppe aldrig køre ud med mere end maximalt 15 ryttere.

Er der flere end 15 ryttere i en gruppe, deles den op i to. Der deles lige over i to og udpeges en 2. kaptajn blandt de fremmødte..

VI CYKLER PÅ EGET ANSVAR

Deltagerne cykler på eget ansvar. Alle i gruppen er ansvarlige for, at der er en god stemning på hele turen.

Vær opmærksom på, hvordan du selv kører og hold øje med de nærmeste omkring dig. Kør roligt. Undgå at slingre. Hold et jævnt tråd. Når der køres tæt i en gruppe, kan en undvigemanøvre ved et hul i vejen, en sten eller lignende være årsag til uheld.

VI OVERHOLDER FÆRDSELSLOVEN

Færdselsloven skal overholdes og alle følger kaptajnens anvisninger. Husk f.eks. at give kaptajnen besked, hvis du vælger at køre fra ruten.

VI KØRER MED CYKELHJELM

Deltagerne skal anvende cykelhjelm. Det anbefales at medbringe væske, måske lidt energi i form bananer eller en energibar. Hav også altid en ekstra slange med, hvis du skulle punktere.